Hatnapos beszámoló - Kubik Richárd - Sherco Magyarország

Miksi Péter

+36 70 319 8052

info@sherco.hu

Hatnapos beszámoló – Kubik Richárd

2016.11.07.

Versenyzőnk Kubik Richárd részt vett a Spanyolországban megrendezett Six Daysen, alábbiakban megtekinthetitek teljes beszámolóját a versenyről.

14650263_1050441921741174_833975639685471461_n

Beszámoló a hatnaposról

Az idei Sixdays-re a felkészülés már év elején elkezdődött, az országos enduro és az Alpok-Adria Bajnokság futamain. A rengeteg változatos pálya és körülmény mind-mind hozzásegített ahhoz, hogy a lehető legváratlanabb helyzetekre is fel tudjak készülni.

Az augusztusi román edzőtáborban egy kiváló csapattal sikerült az utolsó részeket is helyretenni, így készen álltam a nagy kihívásra. A hazajövetel után a motort készítettük fel, a futóművet László Mihály (LM Suspension) állította be, a blokkban csak a legszükségesebb alkatrészeket cseréltük ki, ezeket Miksi Péter ( Off-Roadmánia Kft ) biztosította.

A versenyre október 5-én indultunk, 2 napnyi autózás után meg is érkeztünk a helyszínre a Los Arcosban található Circuit de Navarra versenypályára. A depó felépítése után a motorok fel matricázása és a mezek átvétele, csapatfotók elkészítése történt meg. A nevezés szervezetten és gyorsan lezajlott, másnap a motorok gépátvétele is simán ment az egész csapatnak.

14708138_1050454365073263_2546498286321125609_n

A pályák illetve a szervizpontok bejárása után már csak a keddi rajtot vártam. Az 1-2 napon,egy 150km-es körön kellett végig menni naponta kétszer. A kör tartalmazott egy enduró, egycross tesztet és egy extrém tesztet, amin az 5 napon keresztül mindennap kétszer végig ment az egész mezőny. Az enduro teszt hosszú és gyors volt egy komoly feljáróval kiegészítve, ami néha még a világ elit pilótáit is nehézségek elé állította. Az etap jórészt aszfalton és földutakon zajlott. A 2. napon délutánra megérkezett a nem igazán várt eső, de szerencsére nem okozott már problémát a tavalyi évvel ellentétben. Sajnos a létszámunk is megfogyatkozott, mert délelőtt Grillmayer Gábor esett el és tört el a kezében egy csont, délután pedig Németh Kornélt a könyök sérülése akadályozta meg a folytatásban.
A 3-4 napon folytattuk tovább, egy 140km-es körön kellett végigmenni naponta kétszer, immár csak 5-en, az eső folytatta tovább és az új nyomvonal és pályák már inkább az endurosabb képet mutatták, az enduró teszt köves-sziklás talaja vizesen komoly feladat elé állított mindenkit, a cross teszt egy learatott búzatáblán volt kijelölve amit az esőn kívül a szintkülönbség is nehezített, ráadásként a nyomvonalat kétszer is keresztezte egy út, amit felfelé és lefelé is átugorva lehetett teljesíteni. Az első körökben a trophy mezőnyt jobban megviselte a pályák nehézsége, mire a club kategória odaért már teljesíthetőbb volt minden. Nekem volt itt egy kisebb technikai problémám, a bal oldali teleszkópból kifolyt egy kis olaj egyenesen rá az első fékre, ami miatt az első 70 km-en a szervizpontig nem vagy pedig alig volt fékem, de időn belül megoldottuk a problémát, a tesztek pedig jól sikerültek, többek szerint egyszerűbb lett volna leszerelni 😀 Néhány szoros helyzet ugyan volt addig, de sikerült hiba nélkül és késések nélkül teljesítenem a pályákat. A csapatban mindenkinek sikerült gyorsulnia és folyamatosan haladtunk előre a mezőnyben.

Az 5. napon egy 192km kört kellett teljesíteni fordított irányban. A nyomvonal olyan volt mintha az előző 4 nap legjobb részeiből válogatták volna össze csak éppen az ellenkező irányban haladva. Erre a napra egy teljesen új teszt is bekerült, amiben egy komoly ugrató is szerepelt, ami igen látványos volt. Ez egy hosszú nap volt, amin sajnos kétszer is elestem. Már nagyon vártam a nap végi beérkezést, mert tudtam, hogy a végső cél már csak egy karnyújtásnyira van.

A 6. naponmár csak a záró cross maradt hátra, amit mindenki sikeresen teljesített és célba ért és remek eredménnyel zárta a magyar csapat a versenyt. A trophy csapatból Kátai Péter és Zsigovits Norbert ezüstérmet szerzett, a csapat a tavalyi világbajnok ausztrál válogatottat megelőzve a 22. helyen ért célba. A Club csapat a 123 csapatból a 31. lett, Dési János és én ezüstérmet szereztünk, Gyenes Emmanuel viszont igazán kiválóan teljesített és aranyérmet szerzett. Sokak szerint a club beállította mindenidők legjobb magyar eredményét, így mindenkinek jár a gratuláció. A válogatott vezetését Hadobás Ádám és Tóth László végezte kiválóan.

A motor nagyszerűen teljesítette a 2. Sixday-t is, azt a minimális hibát leszámítvagond nélkül végig nyomta a versenyt. A remek felkészítést édesapám Kubik Zoltán és családi barátunk Pintér Gábor végezte.

A rengeteg segítséget köszönöm a támogatóimnak, akik nélkül nem jöhetett volna létre ez a szereplés:
• Sherco Hungary
• Két-Kata Kft
• Kubota Hungary
• Stihl
• Lm Suspension
• Hg Motorsport
• Erdei Delikátesz Székesfehérvár
• Off-Roadmánia Terepbolt
• Mams Enduro Szakosztály
• Dowtown Fitnesz terem

2016-navarra-001

2016-navarra-003

2016-navarra-007

Vissza